Potrzebujesz pomocy? +48 601 186 690

Szukaj firmy

NECROEXPO - 14 lat współpracy z branżą i ponad 25 lat doświadczenia targowego

NECROEXPO - 14 lat współpracy z branżą i ponad 25 lat doświadczenia targowego

Od premiery Międzynarodowych Targów Branży Pogrzebowej i Cmentarnej w Kielcach minęło 14 lat. Przez ten czas okazało się, że Targi Kielce są stabilnym partnerem, a sama wystawa podwoiła swój potencjał. Historia NECROEXPO to opowieść o systematycznym rozwoju targów, splatająca się z ciekawymi zdarzeniami i ewolucją usług pogrzebowych i cmentarnych w Polsce i na świecie.

Debiutujące w roku 2005 targi NECROEXPO zgromadziły 49 wystawców z 4 krajów - Polski, Czech, Włoch i Niemiec. Wystawa zajęła 800 metrów kwadratowych powierzchni, odwiedziło ją 400 osób z branży. W edycji 2017, odbywające się w cyklu dwuletnim targi, prezentowały już 120 firm z 12 krajów świata, na ponad 2700 metrach powierzchni wystawienniczej, a wystawę zobaczyło 1900 zwiedzających z branży.

Tego bilansu nie trzeba komentować, a liczby mówią same za siebie. Ostatnia edycja ugruntowała pozycję NECROEXPO jako najważniejszego wydarzenia rynku pogrzebowego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Targi zgromadziły ekspozycje wystawców nie tylko z Polski, ale również z Włoch, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Pakistanu, Holandii, USA, Węgier, Rumunii, Austrii, Rosji Hiszpanii.

Na fali światowych trendów

- W 2005 roku NECROEXPO wywołało nie lada poruszenie – wspomina dr Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce. - Po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano produkty takie jak: rozmaite urny, kosmetyki do balsamowania zwłok, czy protezy, pozwalające przywrócić ofiarom wypadków normalny wygląd. Wystawę szeroko opisywano w lokalnej, kieleckiej prasie i gazetach ogólnopolskich. Zaciekawieni tematem ekspozycji za wszelką cenę chcieli wejść na targi, które już od pierwszej edycji odbywały się w wygodnej dla wystawców formule B2B. Z biegiem czasu i dla zaspokojenia potrzeb branży, w ramach NECROEXPO, pojawiły się takie wydarzenia jak Salon Świec i Zniczy czy Giełda Używanych Karawanów i Melexów.

Sama branża usług pogrzebowych i cmentarnych w ciągu 14 lat niezwykle ewoluowała. To już nie tylko przede wszystkim trumny i znicze, jak w 2005 roku. Ostatnia edycja prezentowała urny biodegradowalne, do pochówku morskiego, wykonane z onyxu i marmuru, a także te dla zwierząt domowych. Zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszyła się propozycja zamknięcia prochów bliskich w szkle, w bardzo artystycznych formach lub w… koraliku na bransoletce.

NECROEXPO pełne hitów

Hitem pierwszej wystawy okazała się prosta cedrowa replika trumny, w której pochowano Świętego Jana Pawła II. Podobną furorę wzbudziła wówczas biała trumna z malowanym krajobrazem – za ponad 6 tysięcy złotych. Podobnych historyjek i wspomnień, związanych z kolejnymi edycjami jest znacznie wiele. Bywalcy pamiętają, że w 2009 roku, podczas 3. edycji kręcono film. Reżyser Ryszard Brylski wykorzystał fragmenty prawdziwej ekspozycji. Na potrzeby filmu postawiono również dekorację w postaci fikcyjnego stoiska z nagrobkami. Ujęcia kręcono w nocy, a film, będący „czarną komedią”, zatytułowaną „Cudowne lato” został zaprezentowany w 2010 roku na festiwalu w Gdyni.

Do historii wystawy przeszła również zabawna sytuacja z …kotem i rybkami. Jeden z wystawców promował szczelność swoich tekturowych trumien, napełniając jedną z nich wodą, w której pływały welonki. Niestety w nocy do hali dostał się kot, który wszystkie zjadł i sytuację trzeba było ratować w najbliższym sklepie zoologicznym. W 2013 roku, na targach 5.edycji, w Kielcach pojawił się … Motor Spirit z bocznym wózkiem na trumnę. Zbudowany na bazie Yamaha Drag Star 1100 motocykl-karawan wzbudził wielkie zainteresowanie. Wzorem dla polskiej firmy, która go wyprodukowała były takie pojazdy wypatrzone na drogach USA i Kanady. W roku 2015 nowinką była trumna z klimatyzacją i karawan marki Jaguar o wdzięcznej nazwie „The Queen II” za… ponad milion złotych.

Edycja 2017 przyniosła największą w historii wystawy ilość prezentowanych karawanów – aż 24 egzemplarze marek takich jak: Jaguar, Mercedes, Citroen, Peugeot, Fiat, Volkswagen, Ford oraz Melex. Pojawił się również karawan elektryczny, stylizowany na retro. Wiele z prezentowanych modeli sprzedano podczas targów.

Wystawa na miarę XXI wieku

W czasie 14 lat nie tylko NECROEXPO zrobiło krok milowy, ale także Targi Kielce zmodernizowały i rozbudowały swoją infrastrukturę. Wystawcy i goście zwiedzających NECROEXPO doceniają nowoczesną halę E o charakterze wystawienniczo-kongresowym, gdzie od kilku lat odbywa się wystawa. To jedna z siedmiu hal, jakimi dysponuje kielecki ośrodek, organizując 75 wydarzeń targowych rocznie. Targi rozbudowały wielofunkcyjne Centrum Kongresowe z 19 salami, przeznaczonymi na konferencje, kongresy, eventy lub bankiety. W ciągu roku odbywa się w Kielcach 700 takich wydarzeń, zaspokajających oczekiwania przedstawicieli wielu branż, a także świata nauki, medycyny.

Od premiery NECROEXPO zmienił się dojazd do Targów Kielce – powstała sieć nowych dróg, zmodernizowano te istniejące. Do dyspozycji wystawców oddano parking wielopoziomowy i 2500 miejsc parkingowych na terenie targowym.

Jesteśmy gotowi na wyzwania branży

- Myślę, że jesteśmy przygotowani, by sprostać potrzebom jakie, przyniesie dalszy rozwój targów branży pogrzebowej – mówi dr Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.

- Naszym wystawcom, oprócz infrastruktury o standardach europejskich i profesjonalnego zespołu, oferujemy także 25 lat doświadczenia w organizacji ważnych, międzynarodowych wydarzeń targowych dla wielu różnych branż. Targi Kielce to ośrodek wystawienniczy, rozpoznawany nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Z naszych doświadczeń korzystamy, przygotowując każde kolejne NECROEXPO. Dzięki połączeniu wiedzy targowej, logistycznej i trwałej współpracy z branżą – między innymi ze Stowarzyszeniem Polska Izba Pogrzebowa oraz wystawcami, którzy nam zaufali, Międzynarodowe Targi Branży Pogrzebowej i Cmentarnej w Kielcach są doceniane w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Mam nadzieję, że nadchodząca w 2019 roku, 8. edycja wystawy przyniesie wszystkim wiele korzyści biznesowych i będzie powodem do zadowolenia firm. Zapraszam od 14 do 16 czerwca do Targów Kielce – dodaje prezes Mochoń.

O nas